***

Меню сайту
Категорії розділу
Спортивне життя [27]
Бібліотека [60]
АТО [20]
Класному керівнику [6]
Обласні методичні об'єднання [19]
ЗНО [2]
Поділитись у:
Офіційні сайти
Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Жовтень » 13 » «Із зерна любові виростає сад…»
16:55
«Із зерна любові виростає сад…»

12 жовтня у гуртожитку № 2 проведено заняття з елементами тренінгу «Із зерна любові виростає сад…» практичним психологом Оленою Василівною Галушко. Мета заняття полягала в тому, щоб студенти навчились розвивати свої вміння позитивно розв’язувати конфліктні ситуації, опановувати свої емоції та навички щодо подолання насильства в студентському середовищі.

Тему насильства над дітьми непотрібно замовчувати, а також удавати, що нині в суспільстві ці питання не є актуальними. Про це потрібно говорити, адже проблема жорстокого поводження з дітьми та проявів підліткового насильства – це проблема держави і кожної свідомої особистості, оскільки дитина і підліток формується не сама по собі, а в навколишньому середовищі.

«Із зерна любові виростає сад.

Із зерна агресії піднімаються джунглі.

Зерна чого проростають у вашій душі?»

М. Козлов

За визначенням світової спільноти насильство не лише ставить людину в залежне становище, а й принижує її гідність, завдає шкоди її психологічному і фізичному здоров’ю, стає серйозною перешкодою в подальшому житті. Небезпека полягає ще й у тому, що різні прояви насильства й жорстокого поводження не лише руйнують взаємини в сім’ї, стають причиною глибоких психологічних травм, а і є однією з передумов руйнування правових, моральних і духовних засад суспільства. Тож особливу роль відіграє сімейне виховання. Проблема  насильства в сім’ї була й залишається складною для дослідження й визначення шляхів щодо запобігання цьому явищу.

Проблема  насильства в сім’ї стає дедалі актуальнішою. Дослідження, проведені в Україні, також підтверджують надзвичайну гостроту проблеми й поширення різних форм насильства в сім’ях. Держава визнає цю проблему: уже прийнято Закон України «Про попередження насильства в сім’ї», який набув чинності у 2001 році. Шкода лише, що ухвалити закон і виконати його в Україні – це різні речі. Статистики щодо реальних проявів насильства в сім’ї немає, оскільки це явище найчастіше є прихованою формою насильства.

Нині робота щодо запобігання насильству сім’ї спрямована здебільшого на надання допомоги постраждалим і застосування санкцій стосовно агресора, тобто на подолання причин насильства, а не на запобігання йому. Проте, для того, щоб вирішити цю проблему, необхідно ліквідувати причини її виникнення. Це немов ремонт будинку: ми повинні не лише підлатати дах і стіни, а й насамперед зміцнити фундамент. Фундамент – це родина.

Однією з найактуальніших проблем сучасності є підвищення рівня агресивності. Недоліки у вихованні та неможливість повною мірою реалізуватися в навчальній діяльності і спілкуванні з однолітками призводить до порушення соціальних норм і правил, тому в поведінці підлітка може з’явитися  агресія. Серед форм агресивних реакцій підлітків найчастіше виокремлюють такі: фізична агресія, непряма агресія, вербальна агресія, схильність до роздратування, негативізм як опозиційна манера поведінки. Хто такі «агресор» та жертва?

Агресор – це людина, яка чинить насильство.

Жертва – це людина, стосовно якої чинять насильство.

Жертва: слабка фізично і психологічно, несхожа на       інших, невпевнена в собі, у неї мало друзів, непопулярна в колективі, має якісь вади, спокійна, боязка. Жертва може відчувати: безсилля, образу, самотність, біль, озлобленість, неповагу до себе, злість, ненависть, лють, страх.

Агресор: жорстокий, боягуз, сильний фізично, закомплексований, із психічними відхиленнями, має психологічні проблеми, не отримував любові в сім’ї, від батьків, злий, не вміє співчувати. Агресор може відчувати: задоволення, втіху, самоствердження, радість, силу, гордість, бажання стати лідером, щоб його поважали.

Ми не завжди досягаємо того, чого хочемо. Тоді кажуть про те, що людину спіткала невдача, її називають «невдаха».

Якщо ми сприймаємо себе як невдаху, який часто зазнає поразок і не здатний досягти успіху в навчанні, то це негативно позначається на нашому прагненні вчитися і спілкуватися з однолітками, прагненні до успіху й досягнень.

Отже, якщо ми будемо сприймати себе як «невдах» і не будемо докладати зусиль для того, щоб позбутися цього образу, то завжди будуть переслідувати поразки, невдачі і приниження.

Студенти прийняли активну участь у тренінгу, вчились позитивно розв’язувати конфліктні ситуації, знаходили способи щодо протистоянню тиску та агресії, а також розвивали навички толерантно відноситись один до одного.

 

Переглядів: 209 | Додав: Nik1975 | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *:

Рівненський автотранспортний коледж НУВГП 2017