16:02 «ЯК БОРОТИСЯ З «БАЙДУЖИМ» СТАВЛЕННЯМ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАННЯ?» | |
На засідання класних керівників був запрошений Папуша Владислав В’ячеславович, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри педагогіки, психології та корекційної освіти РОІППО, який з радістю поділився своїми практичними порадами щодо позитивної мотивації студентів до навчально-виховного процесу. Ставлення студента до свого навчання у ВНЗ найбільше залежить від чинників вибору професії (спеціальності) і ставлення до самого процесу навчання. Позитивною мотивацією професійного вибору студента є такі його прояви: - яскраво виражений інтерес до професії; - бажання в майбутньому займатися саме цією професійною діяльністю; - прагнення бути корисним людям, суспільству результатами своєї професійної діяльності, служити Україні та ін. На формування позитивної мотивації навчально-пізнавальної діяльності студентів впливають такі умови, а саме: 1) професіоналізм викладача (бажання та вміння навчити); 2) ставлення до студента як до компетентної особистості; 3) сприяння самовизначенню студента, розвиток позитивних емоцій студента; 4) організація навчання як процесу пізнання; 5) використання методів, що стимулюють навчально-пізнавальну діяльність; 6) усвідомлення найближчих та кінцевих цілей навчання; 7) професійна спрямованість навчальної діяльності; 8) доступність змісту навчального матеріалу, що пропонується викладачем на занятті; 9) постійне створення та "підкріплення" ситуації успіху для невпевнених у своїх силах студентів. Слід зазначити, що педагоги та психологи розділяють поняття «успіх» та «ситуація успіху». Ситуація успіху – це поєднання умов, що забезпечують успіх, а сам успіх – результат подібної ситуації. З точки зору Папуши В.В., завдання викладача – створювати ситуації успіху, а завдання студента − скористатися цією ситуацією. Отже, ситуація успіху стає умовою переростання негативного ставлення до навчання в позитивне, активне, творче. Позитивні емоції породжують почуття вдачі, радість, інтелектуальний підйом у процесі розв’язання навчальних завдань, приносять задоволення. У студентів виникає бажання (мотив) виконувати більш складні завдання, і одночасно приходить усвідомлення недостатнього рівня своїх знань та умінь – результатом цих психічних процесів стає формування стійкої потреби у навчанні. Одне з найважливіших значень в оцінці педагога має авторитет викладача, що виступає ознакою професійності педагога. Адже слово авторитетного викладача цінується дуже високо. Авторитет викладача – інтегральна характеристика його професійного, педагогічного та особистісного положення в колективі, яке проявляється в ході взаємин з колегами, студентами та впливає на якість успішності у вищому навчальному закладі. Причому, слід зазначити, що складовими авторитету викладача є авторитет ролі та авторитет особистості. Якщо кілька років тому переважав авторитет ролі, то зараз, в умовах трансформації суспільства, переважає авторитет особистості викладача, його яскрава, неповторна індивідуальність, яка надає педагогічний і психотерапевтичний вплив на студентів. | |
|
Всього коментарів: 0 | |