***

Меню сайту
Категорії розділу
Спортивне життя [25]
Бібліотека [55]
АТО [19]
Класному керівнику [6]
Обласні методичні об'єднання [19]
Поділитись у:
Офіційні сайти
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 8
Гостей: 8
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Травень » 19 » «Стрес на робочому місці: колективний виклик»
18:40
«Стрес на робочому місці: колективний виклик»

Відповідно до Указу Президента України від 18.08.2006 № 685/2006 за рекомендацією Міжнародної організації праці до відзначення 2016 року Всесвітнього дня охорони праці під девізом «Стрес на робочому місці: колективний виклик» на педагогічній раді 18 травня заслухали психолога коледжу про стрес та його причини виникнення на роботі.

Олена Василівна у своїй презентації  повідомляла працівникам коледжу про  симптоми і наслідки стресу, як успішно боротися зі стресом на роботі, а на закріплення нового матеріалу було роздано пам’ятки «Як впоратися із стресом на роботі – 10 перевірених способів».

Одна з найбільш важливих проблем 21 століття – стрес на роботі. ООН визнали розповсюдженість цієї «хвороби». Було проведено опитування, згідно з яким: близько 50% людей змінили роботу через стрес. Більша кількість співробітників прогулює роботу або самовільно подовжує термін обіду саме з-за стресу. А 30% осіб з опитуваних заявили, що саме через роботу у них з'явився стрес.

ПРОФІЛАКТИКА СТРЕСІВ
Завжди потрібно пам'ятати про власну вразливість. Згадайте себе в підлітковому і юнацькому віці, коли ви думали, що ви невразливі. Ви тоді робили багато дурниць: їздили занадто швидко, пили занадто багато, грали з вогнем (образно і буквально). Багатьом з вас пощастило – ви зуміли вибратися живими з цього небезпечного періоду, незважаючи на легковажне ставлення до ризику і можливість смерті.

У певний момент (найчастіше це трапляється десь у віці 25-30 років) ви починаєте усвідомлювати власну вразливість. Вмирають люди, яких ви знаєте – родичі, колеги, друзі, друзі друзів.... Ви перестаєте робити дурниці і починаєте жити «по-дорослому»: працювати на знос, прокидаючись вночі в холодному поту від того, що вам приснилося, ніби ви не здали звіт вчасно.
І раптом виявляється, що жити «по-дорослому» може бути так само небезпечно, як і перевищувати швидкість. Ви постійно затримуєтеся після роботи, берете незавершені справи додому, працюєте більше 60 годин на тиждень? І ви думаєте, що обійдеться без наслідків? Ви вирішуєте масу побутових питань, намагаючись бути прекрасним господарем/господинею, зі шкіри геть лізете, щоб бути ідеальним батьком, чоловіком/дружиною, незамінним другом... Ви в’язнете у зобов'язаннях, планах, бажанні комусь показати, що ви не гірше інших. Словом, ведете себе так, як ніби ви невразливі.

І це помилка. Ви «вигораєте». Ви хворієте. Людина – дуже тендітне створення насправді. Стрес є причиною 75-90% випадків звернень за медичною допомогою. Стрес сприяє розвитку серцевих захворювань, цукрового діабету, порушень метаболізму та ожиріння, аутоімунних захворювань.
Іншими словами, стрес не можна ігнорувати. І є гарна новина – зі стресом можна впоратися.

Три етапи боротьби зі стресом на роботі
Щоб успішно впоратися зі стресом, нам потрібно прикладати зусилля у трьох основних площинах: наше здоров'я, наше психологічне здоров'я і наші цілі. Ось декілька порад і рекомендацій.

Етап 1: Виведіть зі стану стресу ваш організм
У сучасному житті ми набагато частіше піддаємо організм стресу, ніж задовольняємо його потребу в розслабленні. Це має плачевні наслідки для нашого здоров'я, адже стрес запускає механізми старіння, пригнічує імунітет, приносить відчуття втоми і депресію.
Оскільки стрес – це фізична і гормональна ланцюгова реакція, перше, що необхідно зробити, це зупинити реакцію організму на стресові обставини. Власне, на можливість життя без стресів впливають три основних фактора: наше харчування, наша фізична активність (її характер і інтенсивність), наш сон. Ось кілька порад, як викорінити стрес на фізичному рівні:
1. Вживайте здорову їжу. Напівфабрикати, фаст-фуди і інші шкідливим речі ведуть до розвитку порушень в роботі шлунково-кишкового тракту, можуть призводити до погіршення стану шкіри і волосся, сприяють появі зайвої ваги. Намагайтеся харчуватися цілісної їжею, вживайте більше фруктів і овочів (особливо зеленого кольору), отримуйте необхідну дозу ОМЕГА-3 жирних кислот з червоних сортів риби. Пам'ятайте, що коли організм не відчуває нестачі в корисних речовинах і мікроелементах, він краще справляється з будь-якими стресами, у тому числі і в офісі.
2. Будьте фізично активні. Фізична активність сприяє виробленню гормонів, що знижують стрес. Кожен раз, коли відчуваєте, що рівень вашого стресу починає зашкалювати, вставайте і рухайтеся. Зробіть зарядку, зробіть пробіжку, просто обійдіть навколо будинку або офісу кілька разів. Кров почне циркулювати швидше, почнуть вироблятися ендорфіни, які у свою чергу почнуть боротьбу зі стресом. При цьому фізична активність повинна супроводжуватися глибоким диханням – це запустить процес релаксації.
3. Спіть достатньо. Чинники стресу посилюються, коли ми не виспалися і в голові немає ясності. Спіть мінімум 8 годин на добу. Людині, яка гарно виспалась, краще вдається справлятися з різними завданнями і проблемами, навіть кмітливість підвищується.

Етап 2: Виведіть зі стану стресу ваш мозок
Якщо задати людям питання «Що таке стрес?», найбільш типовими будуть відповіді: «це коли строки підтискають», «пробки на дорогах», «занадто багато зобов'язань», «брак часу», «необхідність спілкуватися з дурними людьми». Ці відповіді показують, що більшість з нас упевнені в тому, що стрес – це якісь зовнішні обставини, що відбуваються з нами. Насправді, стрес – це наша реакція (неправильна) на ці обставини.
Реакція на стрес – це функція нашої автономної нервової системи за типом «бий або біжи». В результаті стресу виникає відчуття, що ми в небезпеці, організм починає підвищене вироблення кортизолу та адреналіну, щоб допомогти нам якомога швидше вибратися з небезпечних обставин.
Отже, слід запам'ятати: стрес народжується у нас в голові, з наших власних думок, страхів і переконань. Усвідомлення цього факту – ключ до нейтралізації стресу, до розвитку позитивного мислення. Ось поради по виведенню мозку із стресового стану:
1. Розвивайте в собі почуття вдячності. Часто справи йдуть не так, як нам хотілося б, врозріз з нашими планами. На це, найчастіше, неможливо вплинути. Але розчарування від нездійснених очікувань можна погасити за допомогою концентрації на позитиві, який все одно присутній в нашому житті. Кожен вечір подумайте про мінімум три речі, за які ви можете бути вдячні. Це можуть бути зовсім прості, навіть банальні речі, як наприклад, споглядання красивого світанку або комплімент, отриманий від колеги.
2. Регулярно медитуйте. Будь-яка медитативна практика, навіть та, що триває не більше 5-ти хвилин, може допомогти знизити артеріальний тиск, дасть нам можливість краще контролювати механізми, що запускають стрес. Тому, коли наступного разу ваш начальник додає ще одне завдання до вашого уже величезного списку справ, зупиніться і зробіть глибокий вдих. Потім стряхніться, відкиньтеся на спинку стільця і помедитуйте хвилин 5.
3. Навчіться говорити «ні». Занадто багато взятих на себе зобов'язань, призначених зустрічей, додаткової роботи ведуть до виникнення стресу. Часто ми говоримо «так» просто тому, що боїмося когось розчарувати, або що відповідь «ні» комусь може не сподобатися. Тому потрібно навчитися говорити «ні» і практикуватися в цьому регулярно. Відмовляти потрібно ввічливо, але твердо, по можливості пояснюючи причину відмови. І ви можете сказати «ні» навіть начальнику, пояснивши, що ще одна задача знизить якість виконання всіх інших. Обговоріть пріоритети.

Етап 3: Не втрачайте свої цілі з поля зору

Кожен з нас – це не просто шматок роботи, який ми виконуємо в офісі. Ми глибше, а життя – багатше. Є безліч інших його сторін, не пов'язаних з роботою. Постарайтеся, щоб ваша професійна діяльність не вступала в конфлікт з вашою особистістю, з вашими індивідуальними особливостями. Досягнувши такої гармонії, ви знизите або взагалі усунете стрес з вашої роботи і життя. Привнесіть в вашу реальність ті цілі, які наповнюють її змістом, приносять радість і почуття задоволення.

Відносини, хобі.... Цілі – це вираження нашої унікальності. Коли ми жертвуємо своїми цілями і бажаннями заради роботи, пригнічуємо себе, ми запускаємо механізм стресу, стаємо дратівливими, смутними, злими. Тому потрібно приділяти увагу всім аспектам, всім граням нашого життя. Тоді у нас з'явиться ще більше речей, за які ми можемо бути вдячні.

Постарайтеся дотримуватися таких рекомендацій:

1. Виділяйте час для особистого і громадського життя. Коли ми працюємо, вирішуємо побутові питання і взагалі, крутимося як білка в колесі, з часом виявляємо, що віддалилися від близьких, забули про друзів. Щотижня плануйте час, який ви проведете з коханою людиною або друзями, не заводячи розмов про роботу і не відволікаючись на перевірку повідомлень.

2. Займіться творчістю. Згадайте, як в дитинстві ви любили вишивати або клеїти моделі літачків. Можливо, ви перестали це робити тому, що остання ваша поробка була недосконалою, або тому, що стало не вистачати часу. Але занурюватися в творчість – це дуже корисно. Згадайте своє дитяче хобі, або придумайте собі нове.

3. Будьте духовними. Незалежно від того, який сенс ви вкладаєте в це слово, очевидно одне – коли ми дуже багато працюємо і знаходимося в стані стресу, ми забуваємо про те, хто ми і що ми в цьому світі. Відкрийте духовність будь-яким зручним для вас шляхом: молитвами, медитацією, якимись особливими ритуалами. Це прекрасна можливість побачити як би з боку причину вашого стресу, розібратися з ним, послабити внутрішню напругу.

Неможливо повністю усунути стрес з нашого робочого життя. Стрес – це вічний супутник сучасної людини. Але ми можемо його послабити, нейтралізувати, додавши в наше життя нові звички, нові переконання, нові думки і цілі. Всі ми заслуговуємо щасливого життя. Ніколи не пізно почати.

Переглядів: 172 | Додав: Nik1975 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *:

Рівненський автотранспортний коледж НУВГП 2017