***

Меню сайту
Категорії розділу
Спортивне життя [26]
Бібліотека [56]
АТО [19]
Класному керівнику [6]
Обласні методичні об'єднання [19]
Поділитись у:
Офіційні сайти
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Березень » 25 » «Вплив телебачення та Інтернету на молодь»
22:56
«Вплив телебачення та Інтернету на молодь»
21 березня для студентів технікуму, що проживають у гуртожитках №1 та №2, психолог Галушко О.В. провела цікаву та пізнавальну бесіду за темою: «Вплив  телебачення та Інтернету на молодь». Студенти обговорили проблеми, пов’язані з надмірним захопленням мас-медіа, впливом їх на свідомість та психіку, особливо у дітей та підлітків, формуванням викривленого бачення життєвих цінностей, порушення  фізіологічних процесів, що відбуваються у молодому організмі.
На бесіді обговорювались позитивні та негативні сторони використання телебачення та Інтернету, розкривались основні проблеми та причини впливу на свідомість і поведінку молоді, такі як:
1. Статеві стосунки (пропагування розбещеності, рання сексуалізація дітей, штучне «дорослішання», наслідування асоціальної поведінки кіно персонажів, формування викривлених світоглядних цінностей і установок, зменшення пізнавальних інтересів, інертність психіки, відволікання дітей від реального життя тощо.)
2. Насилля (негативний вплив телебачення на збільшення рівня злочинності, пригнічує активність ділянок мозку, що відповідають за контроль агресивності поведінки, активізує підліткову агресивність, виробляє риси нечутливості й жорстокості, формує умовний рефлекс до насильства та вбивства. У дітей, котрі багато часу проводять перед комп’ютером, з’являються всі ознаки стресового стану: роздратованість, підвищена втомлюваність, головний біль, страхи, порушення сну, тривожність.)
3. Ідеалізація соціальної інфантильності (створення ілюзії щодо раннього багатства і слави, маючи лише скромний талант, зовнішню привабливість і величезну пробивну силу. У молоді формується думка, що «можна отримати все й одразу». Не потрібно ані довго вчитися, ані важко працювати.)
4. Орієнтація на матеріальні цінності (бачимо намагання підмінити поняття «щастя» поняттям «матеріального добробуту» - володіння віллами та машинами. Негативний вплив реклами формує матеріальні цінності на запити отримати «іномарку» за 50 тис. євро і те, що її «необхідно мати будь-якій успішній людині», то виникає роздратування на батьків, неспроможність купити таку «круту тачку». Для більшості дітей реклама – це стрес. Тривожні діти стають невпевнені в собі, складно приймають рішення, в них нестійка самооцінка. Дітей агресивних реклама озлоблює.)
5. Гедонізм (показ насправді нереального, але на перший погляд легко досяжного світу, сповненого розваг та насолод.)
6. Комерціалізація сучасних мас-медіа (постійно підкреслюється, що вміння заробити гроші  є головною чеснотою людини.)

Виділимо такі психологічні закономірності та особливості формування дитячої свідомості:
-ейфорія (піднесений стан) від перебування в Інтернеті
-відмова від харчування та сну заради розваг в Інтернеті
-багатогодинне просиджування в мережі
-погіршення пам’яті та уваги
-нехтування інтересами рідних, близьких і друзів заради перебування в мережі Інтернет.
-роздратованість через те, що хтось або щось не дає змоги користуватись Інтернетом.
У дітей, які проводять багато часу за комп’ютером погіршується короткочасна пам’ять і порушується концентрація уваги.
В психологів є термін «ТБ-діти» - це ті, які стали жертвами спустошеного впливу телебачення на структуру мозку. Вони повністю позбавлені творчого начала, уяви, не здатні намалювати по пам’яті навіть найпростіших побутових предметів, коло їхніх інтересів та інтелект досить обмежені.
Усе це – результати впливу телебачення та комп’ютера на психофізіологію, психіку та поведінку людини. Якщо суспільство хоче вберегти молоде покоління від ігрової залежності, воно має насамперед впливати на батьків, адже людина відіграє захисну функцію, що дозволяє незрілій особистості сформуватись і стати на ноги. Якщо батьки не приділятимуть уваги своїм дітям, якщо в родині не буде створено атмосфери любові та довіри, то жодні заборони не діятимуть. 
Отже, захоплення телебаченням та комп’ютером звужує час спілкування з однолітками, заняттям спортом, перебуванням на дворі, сну, а отже, і зменшує шанси на повноцінний фізичний та розумовий розвиток. Перегляд телепередач призводить до рідшого читання книжок, виконання домашнього завдання, сімейного спілкування. Інколи члени родини спілкування між собою підмінюють спільним переглядом телепередач. Такий стиль стосунків, звичайно, може знизити гостроту домашніх конфліктів, але водночас він відкидає можливість вирішити проблеми, які виникають шляхом нормальної людської бесіди.
Медіа – це повноцінна частина нашого життя. У телебаченні є свої плюси і мінуси. Усе залежить від того, як ним користуватись.
Переглядів: 1146 | Додав: NikM | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *:

Рівненський автотранспортний коледж НУВГП 2017